W naszej szkole zakończyła się wyjątkowa innowacja pedagogiczna, przygotowana i prowadzona przez nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 14. Jej głównym celem było kształtowanie u dzieci postaw opartych na wartościach moralnych – takich jak dobroć, empatia, uczciwość i odpowiedzialność.
Mottem projektu były słowa:
„Nie jest sztuką być mądrym, lecz dobrym”,
które przypominały uczniom, że prawdziwa mądrość to nie tylko wiedza, ale przede wszystkim wrażliwość i serce otwarte na innych.
Bohaterką zajęć była Julita – postać z bajek, które dzieci poznawały podczas spotkań. W każdej opowieści Julita stawała przed moralnym wyborem lub trudną sytuacją. Jednak zakończenia tych historii… nigdy nie były gotowe! To uczniowie decydowali, jak potoczą się dalsze losy bohaterki.
Dzieci z ogromnym zaangażowaniem tworzyły barwne kontynuacje bajek – pełne emocji, ciekawych zwrotów akcji i wartościowych przesłań. Ich opowieści zaskakiwały kreatywnością, a jednocześnie pokazywały, jak dobrze rozumieją, czym jest dobro, przyjaźń czy odwaga.
Dzięki tej twórczej pracy uczniowie rozwijali swoją wyobraźnię i umiejętność budowania fabuły, ale przede wszystkim – uczyli się podejmowania mądrych, moralnych decyzji.
Innowacja spotkała się z dużym entuzjazmem, a powstałe bajki stanowią piękne świadectwo wrażliwości i mądrości najmłodszych.
M.Szulik, L.Salamon, M.Kunik-Brejnak








