W I półroczu uczniowie klasay 6b uczetniczyli w zajęć kształtujących kreatywność, w czasie których (w grupach) od podstaw tworzyli swoją grę planszową. Na początku, gdy powstał już pomysł na grę- tworzyli pudełka oraz plasze.




Nastepnie zapoznali się z aplikacją Tinkercad – aplikacja internetowa pozwalającą projektować modele do druku 3D. Każda grupa sama zaprojektowała pionki i kostki do swoich gier, które następnie zostały wydrukowane na drukarce w naszym Szkolnym Labolatorium Przyszłości.






A oto efekty prac poszczególnych grup:
GRUPA PIERWSZA: Bartosz, Natalia, Kaja, Lena, Nela, Wiktor.
GRA „HARRY POTTER I WYŚCIG O ZŁOTY ZNICZ”

Gra planszowa, rozkładana, 4 figurki i złoty znicz. W grze należy odpowiadać na pytania, aby przejść na następne pole. Jeśli nastafi się na pole z tłuczkiem trzeba cofnąc sie o 2 pola. Zwycięzca zdobywa złoty znicz.





GRUPA DRUGA: Aleksandra, Lilianna, Tymoteusz, Stanislav i Jakub.
GRA „CASTLE ZONE”

Gra Castle Zone, to bardzo prosta gra, dla całej rodziny lub znajomych. Zasady są proste -gracze po kolei losują płytki z terenami, ścieżkami oraz zamkami i kładą je tak aby pasowały do reszty. Celem jest zdobycie jak największej ilości punktów poprzez budowanie, a także oznaczanie swoich struktur. Jednym z faktów dotyczących tej jakże fantastycznej gry jest to że nie potrzeba jest kostka, aby w nią grać. (Inspiracją do gry była gra Carcassonne)




GRUPA TRZECIA: Zbigniew, Stanisław, Mateusz, Oliwier, Tymur
GRA „Z MAMĄ W SKLEPIE”
Gra opowiada o dziecku próbującym przetrwać w sklepie spożywczym Biedra :). Punktem kulminacyjnym gry jest pole 49. Jesli stojąc na nim wylosujesz dokładnie sześć – wygrywasz. Jesli nie – zaczynasz od początku. Na poszczególnych polach są skróty lub przeszkody cofające o kilka pól.

GRUPA CZWARTA: Amelia, Maja, Emilia, Maria, Laura, Kamila.
GRA „DRAGON”
Gra „polega”Dragon” to gra inspirowana grą Monopoly. W grze można znaleźć różne karty pytań i wyzwań oraz wiele różnych miast Polski i nie tylko. W grę możne grać najwiecej 5 osób i jest dla graczy od 6 roku życia. Uczy nazw różnych miast i posługiwaniem się pieniędzmi.





