Kampania Uświadamiająca – Pierwszy DzieńWiosny i Światowy Dzień Zespołu Downa

Z okazji zbliżających się ważnych dat – Pierwszego Dnia Wiosny oraz Światowego Dnia Zespołu Downa, uczniowie klas 1-3 wzięli udziału w wyjątkowej kampanii uświadamiającej, mającej na celu promowanie solidarności, tolerancji oraz wrażliwości na potrzeby innych. Naszym celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie obu tych dni i kształtowanie postaw otwartości wśród młodszych dzieci.


Cele Kampanii:

  • Pierwszy Dzień Wiosny – symbol nowego początku, radości, zmiany. Uczniowie mieli okazję do świętowania nadejścia wiosny poprzez aktywności związane z kreatywnym wyrażeniem swojej radości z tej pory roku.
  • Światowy Dzień Zespołu Downa (21 marca) – dzień poświęcony podnoszeniu świadomości na temat Zespołu Downa i promowaniu równości oraz akceptacji osób z tym zespołem. W tym dniu uczniowie będą mogli wyrazić swoją solidarność poprzez symboliczne działania.

    Aktywności w ramach kampanii:
  1. Solidaryzowanie się poprzez noszenie różnych skarpetek – w dniu 21 marca uczniowie i nauczyciele mieli okazję do wzięcia udziału w globalnej inicjatywie, nosząc różne, kolorowe skarpetki. Symbolizują one różnorodność i pokazują, że każdy człowiek jest inny, ale zasługuje na szacunek i akceptację. Akcja ma na celu uświadomienie dzieciom, jak ważna jest tolerancja wobec osób z Zespołem Downa.
  2. Łamigłówki i zadania edukacyjne – dzieci rozwiązywały różne łamigłówki, quizy i zadania, które pomogły im zrozumieć, czym jest Zespół Downa i jakie wyzwania mogą napotkać osoby z tym zespołem. Przez zabawę uczniowie dowiedzieli się, jak wspierać osoby z niepełnosprawnościami oraz jak ważna jest empatia.
  3. Malowanie skarpetek – w ramach kreatywnego wyrażenia siebie, dzieci miały pomalować papierowe skarpetki lub ozdobić prawdziwe. Prace będą przypomnieniem wagi równości, różnorodności i tolerancji.

    Korzyści z udziału w kampanii:
  • Kształtowanie wśród dzieci postaw tolerancji, zrozumienia i szacunku dla osób z Zespołem Downa.
  • Zwiększenie świadomości o roli wiosny jako symbolu nowego początku i zmiany.
  • Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne oraz wspólne rozwiązywanie łamigłówek.
  • Budowanie solidarności wśród uczniów i nauczycieli.

Razem możemy uczynić świat bardziej otwartym i przyjaznym dla każdego.

L. Salamon, J. Reclik, M. Kunik- Brejnak